Global Lithuanian Net: san-taka station: |
Utsure Bune: liudijimas apie NSO Japonijoje
Taip pat skaitykite: Keistos DOGU skulptūros Nutikimas su utsure bune (Tuščiaviduris laivas) įvyko Edo laikotarpyje*). 1800-aisiais datuojame
dokumente Išmestųjų į krantą pasakos (Hyouryuukišuu; 1835) rašoma apie japonų jūreivių nuotykius, kai
jūra juos nublokšdavo pas nežinomas tautas. Ten yra pasakojimas ir apie 3x5 m dydžio apvalainą laivą su skaidriais langais,
kuris Edo laikotarpio metu buvo išplautas jūros į krantą Ibaraki prefektūroje (Harašagahama). Pateikiamas ir ranka pieštas piešinys.
Laivas buvo iš raudonojo sandalmedžio ir metalo. Laivo viduje buvo apie 18-20 m. amžiaus baltaodė rudaplaukė moteris, apsirengusi minkštais spindinčiais drabužiais, rankomis prie savęs glaudžianti medinę dėžutę. Ji kalbėjo kalba, kokios japonai nebuvo girdėję. O keisčiausia, kad buvo pranešimų, kad ta pati moteris ir laivas buvo pasirodęs daugelyje Japonijos vietų. Visiems buvo smalsu, kodėl tokia svarbi toji dėžė? Kai kurie sakė, kad, matyt, joje yra jos mylimojo galva, o ji tame laive atsidūrė dėl kažkokio skandalo jos gimtinėje (kai kas sakė, kad Kinijoje). Tačiau toji dėžė nebuvo tokia, kokia įprasta nukirstoms galvoms. Laivo viduryje rasti užrašai, kokių japonai niekad nėra matę. Kas buvo toje dėžutėje ir kas vėliau nutiko moteriai lieka neaišku... Atseit, žvejai moterį ir jos laivą vėl nuplukdė į jūrą... Tačiau neabejotina, kad laivo forma nepaprastai primena šių dienų skraidančias lėkštes
(gal tai NPO neatpažintas povandeninis objektas?). Įdomu, kad piešinyje buvo simboliai,
labai primenantys Penistono nupieštus iliustruojant Rendlešamo miško NSO (1980): Daug žmonių abejoja ta istorija. Visų pirma, pasakojimas apie utsure bune yra paplitęs tarp žvejų pasakų. O žvejai, kaip žinoma, linkę daug ką pagražinti (tarkim, sugautos žuvies dydį). Iš kitos pusės, į pietus nuo Japonijos yra Bermudų trikampio dvynys, Drakono trikampis (kartais vadinamas Velnio trikampiu). Spėliojama, ar šiose vietose nėra ateivių povandeninių bazių. Ar negalėjo tas laivas atvykti iš Drakono trikampio? Hokota mieste galima aplankyti parką, kuriame įamžintas utsure bune. O, Tatsuhiko Šibusava
(1928-1987) parašė fantastinį romaną Utsuro Bune (1986). Pirmąjį žinomą utsuro bune atvejo nagrinėjimą 1844 m. atliko Kyokutei Bakinas (17671848), kuris spėjo, kad
ta moteris gali būti iš Rusijos. Ypač, kad 19 a. pagausėjo Rusijos bandymų pasiekti Japoniją, kuri tuo metu buvusi
labai uždara, leidusi prekybą tik su Kinija ir Olandija. Galimas ryšis ir su šimtmečių senumo japonų mitologija, tarkim apie Toyotama-hime, jūrų dievo-drakono Vatacumio dukterį. Po vestuvių savo vyrui Urašima Taro, atgabentam į drakono rūmus, kai šis panorsta išvykti, ji įduoda mįslingą dėžę, turinčią jį saugoti, nurodydama niekad jos neatidaryti. Grįžęs į gimtinę, jis sužino, kad praėjo 300 m. kaip jis paliko ją ir niekas jo neatsimena. Jis atidaro dėžę ir staiga susensta (joje buvo jo senatvė). Ir drakono dukra tikrai buvo rudaplaukė (kaip nurodoma Nihon-Šoki). NSO turizmui skatinti
Nedidelio Japonijos miestelio Iino**) gyventojai, kad pas juos reguliariai apsilanko ateiviai ir net čia sukuria savo meno kūrinius. Iniciatyvūs vietiniai iškėlė mintį čia įkurti pasaulinį ufologijos centrą, leisianti vystyti NSO turizmą. O viskas prasidėjo nuo piramidės formos šventosios Senganmori kalvos, kuri, atseit, ir yra orientyras ateiviams. Dabar kalvos šlaitą ir laiptus į ją puošia nežemiečius vaizduojančios akmens skulptūros. Fukušimos prefektūros administracija palaiko vietinius gyventojus ir jiems padeda. Nuo 1991 m. miestelyje, netoli Senganmori kalvos, įkurtas NSO muziejus, turintis apie 3000 dokumentų ir kitų eksponatų. Tvirtinama, kad jame saugoma ir skraidančios lėkštės nuolauža į kurią pastuksenus, pasigirsta neįprastas skambesys. Jei stuksenama visą naktį, galima prisišaukti ateivius: ir jie duos ženklą. Miestelio talismanas ateivis ant auksinės skraidančios lėkštės. Taip pat galima pasivaišinti neįprastu patiekalu - Ramen sriuba***), pateikiamą akmeniniuose dubenyse. Kiti muziejai: *) Edo arba Tokugavos laikotarpis - 1603-1868 m. laikotarpis Japonijoje, kai viešpatavo Tokugavų šogunatas ir 300 vietinių daimyo. Sostine buvo Edo (dabart. Tokijas). Laikotarpis pasižymėjo ekonominiu augoimu, griežta visuomenine tvarka, izoliacistine politika, santykine ramybe. Vystėsi menai ir kultūra, kuri buvo svarbia bušido (kario kelio) etikos dalimi. Miestuose susiformavo rafinuota čionindo (miestiečių kelio) kultūra. Macuo Bašio (1644-1694) ištobulino haiku poetinę formą, išpopuliarėjo kabuki teatras. Laikotarpis baigėsi Meidži restauracija. **) Iino (Iino-mach) miestelis Fukušimos prefektūroje, 2008 m. įtrauktas į besipečiančią Fukušimą. Per 5 tūkst. gyv. Jis įsikūręs Abukumos aukštikalnėse, pro jį teka Abukumos upė. Išgarsėjo NSO pasirodymais. Jame 2020 m. atidarytas pirmoji Japonijoje NSO laboratorija. ***) Ramen sriuba - populiari japonų labai soti sriuba, gali būti gaminama su paukštiena, kiauliena ar jūros produktais (ir netgi šiuolaikinis variantas vegetariška ramen sriuba). Papildomai skaitykite:
|