Global Lithuanian Net: san-taka station: Senieji rankraščiai |
Paslaptinga jėga: Senovės Indijos oreivystės priešaušris Ramos paliepimu nuostabus vežimas su didžiausiu triukšmų pakilo iki
debesų kalno, Ramajana
Bhisma skrido savo vimana ant milžiniško spindulio, tokio ryškaus kaip saulė, ir kėlė tarsi griaustinio triukšmą, Mahabharata Vedų literatūroje sutinkami dviejų tipų skraidančios mašinos:
Jų buvo įvairių dydžių ir formų (dažnai vadinami ibio ir kitų gyvūnų vardais), pvz., ahnihotra vimana turėjo du (o dramblio vimana dar daugiau) variklių. O dabar apie Vatos vežimo didybę!
Šviesa varo jį,
griaustinio jo garsas,
dangų jis pasiekia
žaižaruodamas šviesa [ugniniai žaižaruojantys blyksniai]
ir dulkių sūkurius kelia žemėje.
Rigveda (Vata yra arijų vėjo dievas)
Pušpaka, skraidantis vežimas, vežė daug žmonių į Ayodhya sostinę.
Dangus buvo uždengtas didelių skraidančių aparatų, tamsių kaip naktis, bet blyksinčių gelsvo atspalvio šviesomis. ...mano broliui priklausančias Puspaku vežėčias davė galingasis Ravanas.
Tos nuostabios vežėčios skriejo į bet kur pagal norą. Jos apimant ir šviesų debesį danguje yra Lankoje. Vienąkart, karalius Citaketu vykdamas į išorinį pasaulį Viešpaties Višnaus
dovanotu nuostabiai žibančiu orlaiviu, pamatė Viešpatį Šyvą... Vimana savybės O Valdove, šį nuostabiai išpuoštą orlaivį pagamino demonas Maja ir jis turi ginklus tinkamus visų tipų mūšiams. Jis nesuvokiamas ir neaprašomas.
Jis netgi kartais matomas, kartais nematomas. Po apsauginiu skėčiu ir valdomas geriausio iš camara su komanda atrodė vakare kaip tekantis mėnulis
žaižaruojantis į visas puses. Daug įdomių savybių aprašoma Vaimanika Prakarana (kuri yra Yantra Sarvasva skyrius, Yantra - tai terminas, kuriuo vadinamos senovės Indijos mašinos, apie jas skaitykite šiame puslapyje), tačiau jos sukūrimo istorija yra labai įdomi. Kviečiame paskaityti ją... Vaimanika Prakarana yra skirtas aeronautikai (8 skirsniai, 100 temų ir 500 sutrų). Jis aprašo transporto priemones, kurios skriejo oru, plaukė po vandeniu, arn ant platonų vandens paviršiumi. Kai kurie posmai aprašo pilotų pasiruošimą bei apmokymą.
Ypač daug dėmesio skiriama kariniams orlaiviams, kurie aprašomi labai smulkiai (pvz., metalo paruošimas skirtingoms įvairių vimanų dalims) ir net šiandien apie juos skaitome kaip apie fantastinius (ateities) dalykus. Šie orlaiviai:
Vimanos turėjo 7-ių rūšių veidrodžius ir linzes, skirtus gynybai ir atakai, pvz., Pindžula veidrodis buvo vizualusis skydas, apsaugantis nuo akinančių blogio spindulių ir ginklo pavadinimu Marika, kuris lengvai numušdavo priešo orlaivius [tarsi koks šių dienų lazeris?]. Vaimanika šastroje paminėtas Tripura vimana buvo didelis cepelino formos orlaivis (dirižablis?) varomas Saulės spindulių varomąja jėga [Saulės energijos panaudojimas?] Ką gi - pagal tokį aprašymą galime įsivaizduoti, kad čia aprašomi orlaiviai yra pagal klasę kažkur tarp šiuolaikinių amerikonų Stealth naikintuvų ir skraidančių lėkščių. Milžiniško dydžio Šakuna vimana pagal aprašymą atitiktų lėktuvo ir raketos derinį [kaip Shuttle?] Kitame senovės indų rašte Samarangana Sutradhara vimanų statybai ir naudojimui taikos ir karo metu skirta 230 dvieilių. Senovės arijai (hipotezę apie arijus skaitykite šiame puslapyje) turėjo Astra ginklus su Soposamhara (ugnimi sviedžiamus sviedinius), Prasvapna (sukeliančiu miegą) ir 4-ių rūšių Agni Astra, laikomus ugnies skyduose ir sukeliančiuose griaustinį. Čia minimas ir vežimas, kuris turėjo vykti į Suryamandalą (Saulės sistemą) ir Naksatramandalą (žvaigždžių sistemą). Jis negali būti laikomas vien tik mitu, nes minima pernelyg daug techninių detalių. Negi senovės indai skraidė erdvėlaiviais dar tuomet, kai kitos tautos tik mokėsi knisti žemę? Bet kitų kraštų išlikusių Raštų fragmentuose taip pat gausu užuominų į skraidančius vežimus. Samara Sutradhara yra mokslinis traktatas aprašantis įvairius skraidymo vimanais
aspektus. Jį sudaro 230 posmai apie jų konstrukciją, pakilimą, skrydžius už tūkstančių mylių, įprastinį ir priverstinį nusileidimą ir net galimus
susidūrimus su paukščiais. 1875 m. surasta 4 a. pr.m.e. išminčiaus Brahadvadžos**), remiantis senesniais šaltiniais,
parašyta Vaimanika šastra. Ji aprašo vimanų veikimą bei valdymą, perspėjimus dėl tolimų skrydžių, orlaivių
apsaugą nuo audrų ir žaibų, kaip perjungti variklius saulės energijos naudojimui iš energijos šaltinio, kurio aprašymas panašus
į antigravitaciją. Vaimanika šastra sudaro 8 skyriai, joje pateikiamos diagramos, aprašančios 3 orlaivių tipus, tarp jų ir tokius, kurie niekada neužsidega ir nesudūžta. Paminimos 31 pagrindinės tų aparatų dalys bei 16 medžiagų, iš kurie jie gali būti pastatyti. Jos gali sugerti šviesą ir šilumą, todėl tinkamos tokiam tikslui. Buvo aprašyti saulės energijos kolektoriai. Minima, kad buvo 8 vamzdžiai iš specialaus stiklo saulės spindulių sugėrimui. Labai panašu, kad vimanai veikė antigravitacijos principu: jie galėjo pakilti vertikaliai, galėjo kyboti ore tarsi šių dienų dirižabliai ar malūnsparniai. Brahadvadža mini bent 70 šaltinių ir 10 specialistų oro kelionių klausimais. Deja, tų šaltinių mes jau neturime. Vimanai laikyti vimana griha, tam tikruose angaruose, ir kartais nurodoma, kad jie varomi gelsvo skysčio, o kitur, kad kažkokio mišinio su gyvsidabriu, nors atrodo, kad rašiusieji painiojasi tuose dalykuose. Tad atrodo, kad tie tekstai rašyti vėlesniais laikais, kai autoriai tebuvo stebėtojai ar tesinaudojo senaisiais tekstais, ir jau nesuprato jų veikimo principų. Hm..., supratimas, kad trūksta įrodymų, nėra įrodymas, kad nėra įrodymų. ![]() Pavyzdžiai Charakteringas vimano pavyzdys yra senosios Indijos karaliaus Salvos skraidanti mašina, kurią jis gavo iš Maya Danava, - Taltala planetos gyventojo. "Salvos orlaivis buvo nepaprastai paslaptingas. Jis buvo toks ypatingas, kad kartais danguje pasirodydavo kaip keli,
o kartais - nė vieno; kartais jis buvo regimas, o kartais - ne - ir šis keistas orlaivis kėlė sąmyšį
tarp Yadu dinastijos karių. Kartais jie regėjo jį ant žemės, kartais - ore; kartais nutūpusį kalvos viršūnėje,
o kartais - besisupantį ant vandenų. Nuostabusis orlaivis plaukė dangumi tarsi besisukantis nuodėgulis - nė akimirksniu nenukrypdamas nuo kurso" "Žiaurusis Salva įsitaisė Saubha vežime, kuris galėjo vykti į bet kur, - ir iš jo nužudė
daugelį narsių Vrišni jaunuolių ir negailestingai dykrais pavertė miestus." ![]() Šioje ištraukoje kalbama, kaip didvyris Krišna persekiodamas Salvą buvo užpultas naudojant tobulus ginklus. Ramos imperija Rama imperija gyvavo kažkur prieš 15 tūkst m. šiaurės Indijoje bei Pakistane, pastačiusi daug didelių ir paslaptingų miestų. Didžiausi miestai Raštuose vadinami "Septyni Rši miestai". Ją valdė "apšviestieji karaliai-šventikai". Ji buvo vienalaikė su Atlantida ir buvo valdoma apšviestųjų žynių. Septynios didžiausios sostinės indų
tekstuose vadintos Septyniais Riši miestais. Tuo metu turėti skraidantys aparatai, kurie vadinti vimanais, kurie
apibūdinti kaip dviejų denių, apvalios formos su kupolu orlaiviai, kuriuos dabar palaikytume skraidančiomis lėkštėmis. Jie
skriejo vėjo greičiu skleisdami dainingą garsą. Buvo bent 4-i skirtingi vimanų tipai: skaidančių lėkščių bei ilgų cilindrų
pavidalų. Jų paminėjimų senovės indų tekstuose be galo gausu. Yra net parašyti ištisi skraidymo vimanais vadovėliai.
Ramayanoje, išlaisvinus Sima iš Ravana nelaisvės, Rama su ja, Lakšmana ir Hanumanu
grįžta Pušpa vimanu. Sita paprašė, kad šis parodytų jai akmenis, kurie išplaukia Šri Lankoje, kai Vanarai gieda Rama vardą.
Netrukus Pušpa vimana nusileido toje vietoje. Rama paėmė akmenį ir sviedė į jūrą. Tačiau akmuo,
prieš tai išplaukęs vanamars giedant Rama vardą, dabar skendo, nepaisant to, kad jį sviedė pats Rama. Visi buvo pritrenkti.
Hanumanas paaiškino, kad jie, prieš mesdami akmenį, ant jo užrašo Šri Ram.
Ir atsitiko taip, kaip jis sakė.
Tai parodo, kad Rama vardas yra svarbiau nei pats Rama [apie vardo svarbą
skaitykite Egipto puslapyje apie vardų knygą]. Abejonės 11 a. veikale sakoma, kad orlaivius gali pastatyti tik Yavana'i (t.y. graikai). Apie graikų orlaivį kalba ir Karaliaus Harša darbai, kuriuose jis yra mechaninė priemonė (yantray-na, apie Yantras skaitykite čia). Klaivas Hartas***) Skrydžių priešistorijoje (1985) išvardijo visas nuorodas į skrydžius Vakarų literatūroje, kur dažniausiai minimi žmogaus pasidaryti sparnai, o ne sudėtingos kinų, korėjiečių ar indų mašinos. *) Brihat samhita - vienas reikšmingiausių Varahamihira kūrinių. Sudaryta kaip enciklopedija, ji apima įvairias temas astrologiją, planetų judėjimą, užtemimus, debesis ir lietus, architektūrą, javų auginimą, kvepalų gaminimą, brangakmenius ir perlus, šeimos santykius ir apeigas... **) Brahadvadža - vienas iš 7-ių senovės Indijos išminčių, gydytojas, ekonomistas, dalies Rigvedos himnų ir Puranų autorius. Laikomas Indijos medicinos tėvu (Ajurvedos). Buvo Dronos, kauravų ir pandavų auklėtojo, tėvas, o jo anūkas Ašvathama buvo legendinis karys Mahabharatoje. Jo vardu vadinama viena iš jogos asanų. Jo vardas sanskritu reiškia suteikiantis maistą. ***) Klaivas Hartas (Clive Hart, 1931-2016) australų literatūrologas, Esekso un-to profesorius, dėstęs anglų ir Europos literatūrą, Dž. Džoiso kūrybos tyrinėtojas, kuriuo pasižymėjo jau savo pirmąja knyga Finegano budynės struktūra ir motyvas (1962). Vėlesniame gyvenimo etape suredagavo ir išvertė keletą Renesanso traktatų apie moteris, įskaitant ciklą apie teologinį įrodinėjimą, kad moteris nėra žmogus. Tarp daugelio jo domėjimosi sričių buvo ir skraidymo istorija, pradedant nuo pat Dedalo. Apie ankstyvąją aeronautikos istoriją ir ikonografiją jis parašė 4 knygas ir dar 2 apie aitvarus. Viduramžių rankraščiuose jis atrado iliustracijas apie pranašo Elijo pakilimą į dangų primityviu vežimu. Paruošė Cpt.Astera's advisor, info@nso.lt
Papildomai skaitykite apie tai, kas buvo senovės orlaivių degalai
|