Global Lithuanian Net:    san-taka station:
Budistinis pragaras Tailande    
Preta

 
Wang Saen Suk'o vienuolyno sodas skendi tyloje. Jis yra 90 min. kelio nuo Bangkoko, netoli Bang Saen'o pakrantės kurorto. Prie įėjimo ryški iškaba pasveikina „Sveiki atvykę į pragarą!“ Už jos į akis krenta perpjauti liemenys, verdantys katilai ir velniškos figūros, kankinančios nusidėjėlius. Budistinis pragaras yra suskirstytas į specialius žiedus, vadinamus narakomis – ir čia pavaizduojamas didelis jų kiekis. Šis teminis parkas tarsi sako: Teisingumas yra juodai baltas; bausmė yra spalvinga, ūmi ir kruvina.

Dauguma budistų šventyklų ir vienuolynų turi nuorodų į požeminį pasaulį. Tačiau Wat'as (šventykla) Wang Saen Suk'e iš jų išsiskiria, prieš 20 m. (1986) sukūręs ištisą siaubo skulptūrų galeriją. Ir kartu joje patariama: „Jei šio savo gyvenimo kelyje sutiksite velnią, neatidėliokite priemonių, padėsiančių jį nugalėti kitame gyvenime“.

Pagrindinė dominuojanti skulptūra yra dviejų milžiniško dydžio žemiškų nusidėjėlių su išsišokusiais krūtinės šonkauliais ir ilgais liežuviais, nutįstančiais iki pat juosmens: išvargęs vyriškis ir grasios išvaizdos moteris su bjauriai nukarusiomis krūtimis ir išsipūtusiu pilvu. Tik neaišku, kokias nuodėmes jiedu padarė. Tai liūdnieji sargai – Pretos, alkanosios šmėklos, į spąstus pagauti Skaistykloje, tačiau dar nepakankamai nusidėję, kad užsitarnautų vietą pragare. Ir nors Pretos gana šokiruoja, ne jie yra baisiausiomis skulptūromis.
Aplink juos stovi kiti 21 nusidėjėliai su įvairių gyvūnų galvomis – pagal jų blogus darbus. Vagys gavo beždžionių galvas, apgavikai – rupūžių, ištvirkėliai – kiaulių. Be įprastų temų yra ir specifinių azijietiškų, pvz., vogę virtus ryžius paversti paukščiais. Kai kurios transformacijos neaiškios, pvz, kodėl padegėjai virto gyvatėmis, o chuliganai į krokodilus?

Vienuoliai nemaža svarbą skyrė aplinkai. Žalojantys naudingus augalus paversti ožiais (nors, tie gali net efektyviau naikinti augmeniją). Vagiantys vandens gyvūnus paversti žuvimis. Ir dukart užkliuvo naikinantys laukinę gamtą – vienąkart paversti drambliu, o kitąkart elniu.

Hell of Budhists Toliau scenos vaizduoja bausmes už į pagrindinių budistų priesakų nesilaikymą. Pažeidusių „nežudyk“ paukščiai tąso jų vidaus organus, jie mirtinai perdurti kraupiai atrodančių niekšų, žmonės kiaulių galvomis mirtinai užkapoti mečetėmis. Ir kiti baisumai laukia apgavikų, vagių, ištvirkėlių, azartinių lošėjų, girtuoklių ir narkomanų. Laimei, pragariškos kančios nėra amžinos.

Skulptūros palygintinos su Europos viduramžių tapyba, ypač J. Bosch'o bauginančiomis vizijomis (pvz., „7 didžiosios nuodėmės“, „Žemiškų malonumų sodas“ – apie 1505-1510 m.).

Tai ne vienintelė pragaro vizualizacija Tailande – mažesnių gausu visoje šalyje, o stambiame šiaurės Tailando mieste Čiangmajuje yra net Pragaro šventykla. Wat Mae Kaet Noi, vienuolio Pra Kru Višandžalikono kūrinys, esantis 3 km nuo Mae Džo universiteto – griežtas perspėjimas mirtingiesiems.
Pvz., prie senojo Sukhothai miesto centriniame Tailande (apie 440 km šiauriau Bankoko) yra ir kitas pragariškas sodas. Čia prie Wat Thawet'o 1973 m. vienuolis Phra Sumroeng'as, turėjęs folkloro pomėgį, sukūrė ekscentrišką centrą. Ir čia nusidėjėliai vaizduojami gyvūnų galvomis, o girtuokliams į gerklę pilami degantys skysčiai. Abortą pasidariusi moteris vaizduojama nešiojanti milžinišką kirminą ir t.t.

Naraka - pragaras budizme, kuriame randasi narakai, baisiai kankinami už savo karminius veiksmus (t.y. už nusidėjimus ankstesniame gyvenime). Skirtingai nuo krikščionybės arba islamo, jų kančios nėra amžinos, o po nustatyto laiko (kuris gali būti labai ilgas, net milijonai metų) karma apsivalo ir būtybė gali atgimti aukštesniajame pasaulyje.

Laikoma, kad pragarai, kurių yra begalinis skaičius (nes ir pasaulių yra begalybė), randasi po Džambudvipos žemynu (žmonių pasauliu – žr. apie pasaulio sandarą). Savo struktūra pragarai primena nupjautą piramidę iš 8-ių sluoksnių, kai apatiniai (ir patys baisiausi) yra gerokai didesni už viršutinius. Kiekvieno lygio centre yra karštas pragaras, o pakraščiuose – šaltas. „Abhidharma-kosa“ aprašo pagrindinę pragaro (ir kankinimų) schemą. „Devaduta Sutta“ turi epizodą, kur Buda vaizdžiai moko apie pragarą.

Narakų aprašymai yra įprasti tam tikro tipo budistiniuose komentaruose, siekiant atgrasyti nuo blogio darymo ir skatinti gerus darbus.
Taip pat skaitykite >>>>>

Thailand. Hell Thailand. Hell Thailand. Hell

Papildomai skaitykite:
Velnių muziejus Kaune
Tibetas: Pasaulio stogas
Azijos širdis ir Šambala
Bokoro rūmai, Kambodža
Kinų skraidantys vežimai
Indonezijos mirusiųjų kultas
Žėruojančios šokių aikštelės
Paslaptingosios Naska figūros
Rytų kraštų antgamtinės būtybės
Ankstyvojo Vietnamo valdovai
Klaidžiojančių sielų šventė
Sibiro tautos: Buriatai
Paskutiniai megalitai
Samurajų ideologija
Helovyno istorija
10 keistų radinių
Slontaho šventykla
Mohendžo-daro
Kinijos piramidės
Mąstymo aušra

NSO apsireiškimai ir neįprasti fenomenai Lietuvos danguje ir po juo

Maloniai pasitiksime žinias apie bet kokius Jūsų pastebėtus sunkiai paaiškinamus reiškinius. Juos prašome siųsti el.paštu: san-taka@lithuanian.net arba pateikti šiame puslapyje.

san-taka station

UFO sightings and other phenomenas in/under Lithuanian sky. Please inform us about everything you noticed and find unexplainable in the night sky or even during your night dreams, or in the other fields of life.

Review of our site in English

NSO.lt skiltis
Vartiklis