Global Lithuanian Net:    san-taka station:
Kinų ir korėjiečių skraidantys vežimai  

Kinijos mitologijoje „dievai“ išlipo iš skraidančių drakonų pilvų – tarsi drakonai būtų tik transporto priemonės, o ne garbinimo objektai.

Ki Kung skraidantis vežimas

6 a. „Šuyidži“ (Keistų daiktų aprašai), priskiriamas Ren Fang‘ui, pateikia:
„Ki Kung meistrai buvo įgudę gaminti mechaninius įrenginius, skirtus [visų rūšių] paukščių medžioklei. Jie dirbdino ir oru skriejančius vežimus, kurie, esant palankiam vėjui, skriedavo labai toli. Imperatoriaus Čang1) laikais [apie 1500 m. pr.m.e] vakarų vėjas nunešė tokią karietą iki pat Yučou2), kur Čangas išardė ją į dalis, nenorėdamas, kad jo paties tautiečiai regėtų ją. Po 10 metų kilo palankus ir pakankamai stiprus rytų vėjas - ir vežimas buvo vėl surinktas, o keleiviai pargabenti į savo šalį, kuri buvo už 40 tūkst. li3) anapus Nefrito vartų4) “.
Čang Hua. Po Vu Čih5)

Spėjama, kad aprašomas aparatas veikę aerostatiniu principu. Aprašymas yra susijęs su mechaniniais metodais ir neminima jokia magija, dievybės ar stebuklingi skridimo metodai. Tai skiriasi nuo tradicijos, kai skraidoma paukščių, grifų ar drakonų pagalba. Toje pačioje „Šuyidži“ randame ir tokį pasakojimą, kuriame gausu fantastinių elementų visai neminint mechaninių ar kitokių įrenginių:
„Už vakarų jūros yra šalis, kur žmonės tėra 6 kun (apie 18 cm) aukščio. Per dieną jie gali nukeliauti 1000 li. Dauguma gyvūnų jų nepuola. Tie žmonės tebijo tik jūrų gulbių (?). Tai tie paukščiai pamato tuos žmones, jie būtinai nuryja juos. Jei žmogus nežųsta paukščio skrandyje, jie gali paukščio viduje nuskristi iki 1000 li.“

Kaip ir indų (apie juos skaitykite šiame puslapyje), kinų skraidantys aparatai buvo gaminami iš medžio ir skrido varomi mechaninės (kurios prigimtis dar neįminta) jėgos.

„Senais laikais Tian Lau6) kalno pietinėje viršukalnėje Lu Ban iš medžio išdrožė gervę, kuri nuskriejo 700 li. Vėliau šis paukštis buvo užkeltas ant šiaurinio kalno vakarų viršukalnės. Imperatorius Vu [157-87 m. pr.m.e.] liepė savo žmonėms nuvykti ir paimti jį, bet jis tada vėl nuskriejo atgal ant pietinės viršukalnės. Dažnai, kai atrodydavo, kad netrukus lis, paukščio sparnai pradėdavo mosuoti, tarsi jis ruoštųsi skristi“.
Šu I Či

Žinomo daosisto Ge Hong (apie 283-363), rašiusio ir alchemijos temomis, „Baopuzi Neipian“ (Paprastumo mokytojas: vidiniai skyriai) surandame tiek techninį skraidančio aparato aprašymą, tiek kai kurias pastabas apie atmosferos prigimtį. Apie skraidymą randame:
„Kai kurie skraidymo aparatui naudoja jujube medžio [kiniško finiko] vidinę dalį, jaučio odų atraižomis pritvirtinant apskritus ašmenis, kad stumtų į priekį aparatą. Kiti panaudoja penkių gyvačių, šešių drakonų ir trijų jaučių [čia nurodomi tokių gyvūnų formų aitvarai] idėją pagaunant „tankų vėją“ ir jį pakinkant pakylant iki 40 li. [Tas regionas] vadinamas tai qing (Aukštesniojo oro rajonu), kur oras yra labai tankus ir gali pakelti žmones. Mokytojas [neaišku koks] sako, kad vanago (yuan, žodis reiškia tiek „vanagas“, tiek „orlaivis“) skrydžiui, sukantis spirale aukštyn ir aukštyn, tereikia tik ištiesti du sparnus ir neplasnoti jais, kad skristų tolyn, nes jį neša stiprus vėjas. Drakonai pradžioje pakyla iki debesų iki 40 li, o tada jau skrenda patys. Tai ateina iš [daosistų] adeptų ir yra perpasakojimai, pateikiant paprastiems žmonėms. Tačiau šie iš tikro nėra pajėgūs tai suprasti.“
Ko Hung (283-343 m.), Pao Pu Tzu

Keistas tas aparatas su jaučio odomis pritvirtintais kardais (ar plokštėmis) arba ašmenimis besisukančiais aplink. Kaip tas aparatas buvo varomas nalabai aišku (iš šios ištraukos). Aišku tik, kad buvo kuriami aparatai, skirti skraidymui. Panašių liudijimų buvo ir Korėjoje. Ir nors iš pirmo žvilgsnio iš šios ištraukos galima spėti, kad senovės kinai klaidingai suprato viršutinių atmosferos sluoksnių prigimtį, nes aukščiau oras yra ne „tankesnis“, o „retesnis“. Tačiau gali būti, kad kalbama apie stipresnes oro sroves...

„O čia dar viena istorija susijusi su tuo. Džung Pyung Džū sutvėrė orlaivį Čosone (Korėja). Im Džin karo metu [1592-1597-ais tarp Korėjos ir Japonijos], kai pavojus grėsė Džin Džū tvirtovei, jis orlaiviu išgelbėjo draugą nuskriejęs 30 mylių ir tada nusileidęs. Besisukantis viršus - kaip vaikiškame Ping Džū (arba vilkelis) žaidime įsisukdavo prietaisui esant ant žemės - ir po to pasikeldavo į orą“.
Kvon Tokyu, 1923-ių korėjiečių tekstas

Bet kur buvo gaminamos tokios mašinos? Skaitykime:

„Tūkstančiai li nuo Kinijos, - ten, kur šiandien Rusija… meistrai mokėjo gaminti „ratus“ skraidantiems vežimams. Kiekvienam jų reikėjo 4-ių ratų. Legendose tvirtinama, kad jie gebėjo nuskrieti iki 1000 li per parą. Xi Vū (?) meistrai irgi pastatė skraidantį aparatą ir naudodami dumples (dažniausiai naudojamas metalų lydymui), skritulinį įtaisą ir kitus būdus priversdavo jį skrieti. Mašina galėjo pakilti į orą ir skrieti virš upių ir žemės. Karo ir neramumų metu šis vežimas galėjo būti naudojimams pranešimams apie priešo antpuolius“.
Yi Kyu Džyong. Paneigiantis požiūris į skraidančių mašinų galimybę (Rinkinyje "Anksčiau nesurinktų tekstų iš viso pasaulio kompiliacija")

Pastabos

1) Čeng Tangas (Tobulasis Tangas, apie 1675–1646 m. pr.m.e.), ant būrimo kaulų užrašytas kaip Da Yi - pirmasis Šangų dinastijos (17-11 a. pr.m.e.) karalius. Pradžioje, jis 8 k. keitė gyvenamąją vietą, kol apsistojo Bo. Tuo metu galingiausia karalyste buvo Xia, kurios valdovas Džie buvo žiaurus žmogus. Patarėjai patarė Tangui nuversti Xiz dinastiją. Jis surinko galingą armiją ir nugalėjo Xia kariuomenę. Jo valdymo metai laikomi naudingais Kinijai, jis sumažino mokesčius, per sausras padėjo vargšams. Taip pat išliko jo garsiosios kalbos, nukreipos prieš Xia tironą (kaip Tangši, Konfucijaus klasikinėje „Dokumentų knygoje“)

2) Yu-čou rajonas yra dabartinėje Sičuano provincijoje, esančioje pietvakarių Kinijoje. Jos centru buvo Či miestas.

3) Li arba kinų mylia, kurios įvedimas priskiriamas Huang-Di. Jos reikšmė kito metams bėgant, tačiau buvo apie trečdalis anglų mylios. Iki Činų dinastijos (221-206 m. pr.m.e.) laikoma ją buvus apie 405 m. Taip pat žr. >>>>>

4) Nefrito vartai arba Jumeno perėja yra į vakarus nuo Dunhuango dabartinėje Gansu provincijoje (šiaurės vakarų Kinijoje). Senaisiais laikas tai buvo perėją „Šilko kelyje“, jungiančiame Kiniją su Centrine Azija. Ji buvo gana svarbi, ir Hanų dinastijos laikais nuo Vyno šaltinių (Džiukuan) iki Nefrito perėjos vakarinės dalies. Ji vadinta Nefrito perėja, nes per ją gabenta daug nefrito. Pirmuosius Nefrito vartus įrengė imperatorius Vudi (Hanų Vu imperatorius) netrukus po 121 m. pr.m.e. ir jų likučiai vis ar matomi į šiaurės vakarus nuo Dunhuango.

5) Čang Hua (232-300) iš vakarų Čin, rašęs apie magiją, atset, iš įvairių šaltinių sukaupė didelį kiekį įvairių pranešimų, iš kurių 10-ies skyrių „Daiktų tyrimų užrašai“ (Po-wu čih) tebuvo sutrumpinta versija. Joje aptariami kalnai ir upės, istoriniai asmenys, reti tvariniai, magai, nemirtingieji ir kitos mitinės temos.

6) Tai – šventasis kalnas šiauriau Taijano miesto Šandongo provincijos, esančios Geltonosios jūros pakrantėje, vakaruose. Aukščiausia viršukalnė yra Nefritinio imperatoriaus viršūnė (1545 m). Kalnas siejamas su saulės patekėjimu, gimimu ir atsinaujinimu. Bent 3000 m. (nuo Šangų dinastijos laikų) jis buvo vienu apeigų centrų Kinijoje.
Xia dinastijos laikais (2070-1600 m. pr.m.e.) vadintas Dai kalnu. Džou dinastijos laikais (apie 1046-256 m. pr.m.e.) aukos čia tapo labai ceremonizuotos, feodalai vykdavo į čia, kad aukotų maistą ir nefritą. Konfucijus kritikavo Džou nuostatą, kad aukas kalno dvasios galėjo priimti tik iš feudalo rankų, kaip valdžios uzurpavimą. Hanų dinastijos laikais (206 m. pr.m.e. – 220 m.) imtos laikyti feng ir šan aukos. Nuo 1987 m. kalnas yra UNESCO paveldo objektų sąraše.
Tikėtina, kad šis ir buvo minimas kalnas, nes 110 m. pr.m.e. imperatorius Vu čia atliko feng ir šan aukojimus, supylė čia feng aukurą, po kuriuo pakasė nefrito plokštę su slaptu pranešimu dievams. Pasakojama, kad šang apeigų metu naktį danguje pasirodė keista šviesa, o dieną iš aukojimo kalvų kilo balti debesys.

Paruošė Cpt.Astera's advisor

Papildomai skaitykite:
Senosios Indijos mašinos
Senosios Pietų Azijos technologijos
Senovės Indijos oreivystės priešaušris
Nežemiški senosios Indijos personažai
Tektitai – branduolinių karų palikimas?
M. Agrestas. Senovės kosmonautai
Baltieji vandenys: legendos ištakos
Ankstyvieji pranešimai apie NSO
Keista Vaimanika šastra istorija
Vimanų vibruojantieji degalai
Paslaptingos Naska linijos
Kinų filosofijos priešistorė
Stebėtojai: Dievo sūnūs
Kinų asmeninė poezija
Oreivystės istorija
Mohendžo-daro

NSO apsireiškimai ir neįprasti fenomenai Lietuvos danguje ir po juo

Maloniai pasitiksime žinias apie bet kokius Jūsų pastebėtus sunkiai paaiškinamus reiškinius. Juos prašome siųsti el.paštu: san-taka@lithuanian.net arba pateikti šiame puslapyje.

san-taka station

UFO sightings and other phenomenas in/under Lithuanian sky. Please inform us about everything you noticed and find unexplainable in the night sky or even during your night dreams, or in the other fields of life.

Review of our site in English

NSO skiltis
Vartiklis