Skaitykite:
Kogi gentis žino paslaptis priversiančias mokslininkus permąstyti aplinkos ir Visatos sampratą. Jų minties
galia nesuvokiama. Jie save vadina Vyresniaisiais broliais. Ir jie
(kaip ir hopiai) mano, kad išlaiko pasaulį pusiausvyroje.
Kogi yra Tairona civilizacijos (apie 10 a.) palikuonys. Ji paliko nuostabius aukso, akmens ir keramikos dirbinius bei stulbinantį iš plytų grįstų kelių tinklą. Prieš 500 m. į Šiaurės Kolumbiją atvykus ispanams Kogi pasitraukė į Sierra Nevada de Santa Marta, kurią jie laikė "Motina" arba "Pasaulio širdimi". Sierra Nevada yra piramidės formos ir iškyla iki 17 tūkst. pėdų aukščio - ir atskirta nuo Andų kalnų virtinės. 1536-9-ųjų Quesada žygis palietė tik vakarinius kalnų šlaitus ir apsiribojo pakrante. 1693-iaisiais su misionieriška misija atvyko Kapučinas, kurio dėmesio centru buvo Ika (Arhuako) - į pietus ir vakarus nuo kalnų. Bet ir Kogi patyrė misionierių dėmesį - 1875-ais jėzuitų tėvo Celedon'o veikla privertė didelį kiekį genties pasitraukti į vakarų šlaitus. Teišliko (1997 m. duomenimis) apie 1600 Kogi genties narių. Jie visą energiją sutelkia minties veiklai (o ne kūno ar asmens). 1988-aisiais Kogi leido BBC žurnalistui Alainui Ereirai susukti apie juos dokumentinį filmą. Jie dabar sunerimę, kad Jaunesnieji broliai griauna ekologinę pasaulio tvarką. Kalnakasyba, vandenų tarša bei kita destruktyvi veikla baigia "uždaryti gyvybės fabriką", kurį "puola" Saulės ir žvaigždžių pajėgos. Kogi visuomeninės struktūros viršuje yra Mamas (iš "mamos" arba Saulė), dvasiniai vadovai ir žyniai, kurių mokymas yra įspūdingiausias jų visuomenės aspektas. Mokymas prasideda nuo pat vaikystės ir tęsiasi 18 metų. Jis vyksta specialiose Sierra olose [Olų ir urvų svarbą aiškina ir Porfirijus "Nimfų oloje"]. Tuo metu 'moro", būsimieji žyniai, vengia dienos šviesos. Mokymas vyksta dviem etapais (po 9 m.) tarp kurių arba patys "moro", arba mokytojas nusprendžia, ar bus toliau tęsiamas mokslas. Mokytis gali merginos, tačiau per kelias paskutines kartas tik kelios merginos gavo mokymą "senąja dvasia". Aprašysime Mamos būrimo būdą. Kadangi pasaulyje viskas dalijama į keturias klases, tai ir akmens karoliukai (tuma) yra keturių spalvų: balti (abu, Motina, simbolizuojanti vandenį, pirmapradį dvasios vandenyną), juodi (reiškia dvasią ir "priklauso" laikui prieš Aušrą, reiškia mirtį), raudoni (žmogaus kraujas, naudojami būrimui ligos atveju) ir žali (augalai ir medžiai, naudojami būrimui dėl augmenijos). Būrimo tikslas - surasti, kur duoti dovaną. Pasaulio reguliavimo koncepcija - paimti iš vienos vietos ir duoti kitai. Tuma padaryta specialiai būrimui - ji gyva esybė, ji gyva, ji turi sielą, ji yra visa kuo.. Tuma suberiami į taurę (tu-tuma), padaryta iš specialaus moliūgo apačios. Mama išrenka tuma ir duoda dvasinę galią į ten, kur tumos Motina yra, kur vandenų Motina yra, kur būrimo Motina yra. Jis paima vandenį ir išlieja į tu-tumą, kurioje suberta tuma. Jis pašlovina vandenį ir meldžiasi. Dabar jie apvalyti: vanduo, tuma ir tu-tuma. Tada Mama kalba tumai, jis sako, kad ruošiamės kalbėtis ir įmeta jį į taurę - pakyla burbuliukai, išsilieja kalba ir Mama įsiklauso į burbuliukų žodžius - įsiklauso, ir Mama aiškiai girdi tai, ką reikia. Vienas pavojaus ženklų - iš kapų grobiami būrimo karoliukai. O jie turi būti saugomi (kaip ir auksinės Motinos) molinėse urnose žemėje. Jie yra jų namai. Keturių tipų karoliukai - kiekvienas savo urnoje. Jose jie privalo būti visada. Mes irgi iškeliausime į urnas, kaip ir visa, kas teigia mus. Dabar kai juos ištraukia iš žemės šaknų, Žemė silpsta. Kai Jaunesnysis brolis išvogs visus rutuliukus, visa išdžius.
Likusi dalis yra paprasti genties nariai, pasiskirstę pareigomis dažniausiai pagal lytį. Abi jos dirba žemės ūkyje, o audimu, medžio apdirbimu, drabužių siuvimu, virvių vijimu ir įrankių gamyba užsiima vyrai. Moterys verda valgį, renka vaisius, pina krepšius ir pintines (mochila). Vyrai ir moterys didesnę dalį praleidžia atskirai. Moterys gyvena su vaikais, o vyrai atskirame būste netoliese arba didesnę laiko dalį praleidžia kaimo nuhue ("pasaulyje" arba vyrų name), kuris yra didžiausias ir sudėtingiausias kaimelio statinys. Kokos kramtymas yra vyrų užsiėmimas, nors jos krūmus prižiūri ir lapus skina moterys. Labai nešami specialia mochila ir pasidalijama juos paruošus. Koka maišoma su kalkėmis iš pakrantėje surinktų kriauklių specialiame moliūge vadinamame poporo. Kadangi daug laiko praleidžiama dirbant žemės plotuose esančiuose įvairiuose aukščiuose, tai greitai po aušros kaimas ištuštėję. Paliktų namų, išskyrus ceremonijų, durys užrakinamos sunkiomis, dažnai senovinėmis spynomis (kartais vien sujungiant virvės galus). Tai parodo privataus gyvenimo svarbą, nes spynos nėra apsauga nuo vagysčių, kurios labai retos ir žiauriai baudžiamos (kiekviename name praktiškai tokie pat daiktai). Seksualinės laisvės nėra: šeima - visam gyvenimui, o skyrybos nepraktikuojamos. Kogi labai drovūs - viešumoje pasirodo tik apsirengę. Net maudytis į upę eina apsirengę. Ypač "slaptai" maudosi Mama - su drabužiais įbrenda į upės vidurį, staigiai pritupia kuriam laikui, atsistoja ir išeina. Mamas meldžiasi moteriškajai pasaulio sutvėrėjai Gaulcovangui ("gau" - sukurti). Aluna yra visuotinė dvasinė galia, kurioje yra ir iš kurios kyla visi daiktai. Mamas mokymo tikslas yra išvystyti gebėjimą sąmoningai veikti alunoje. Gaulcovangas alunoje sutvėrė Kalguasiza - "visa ko, kas egzistuoja, vaizdus" [Panašumų rasite Hermetiškose vizijose]. Be jų materialioji dalis negali egzistuoti. Jų abiejų papildymas yra Yuluka, kuri išlaiko pusiausvyrą. Motinos sūnus Serankua sukūrė žmones - tam, kad prižiūrėtų ir rūpintųs pasauliu. Kogi save vadina Kaggaba, t.y "žmonės". Žodis galėjo kilti iš "kaggi", t.y "žemė" [pamašiai Adomas žydų kalba reiškia "žmonija" ir yra kilęs iš "adamah", t.y. žemės, žr. Apie žydų dievo vardo kilmę]. Tačiau Kogi tai reiškia ne vien tai, kad žmonės sukurti iš molio, o kad žmonija yra Žemės dalis. Likusi žodžio dalis "aba" reiškia Motina. Visa, kas gali būti ir kas bus yra žinoma Motinai. Jei apie juos ji nebūtų turėjusi minties, jų formos nebūtų atsiradę alunoje, - taigi jie negalėtų egzistuoti. Visi dalykai jau buvo - iki prasidedant laikui. [Paskaitykite apie Svajų metą]. Ir dar viena paralelė: Aluna nepaprastai panaši į budistų Dao: Kaip ir Aluna, Dao apima moteriškąją ir vyriškąją galias, kurios vadinamos Yin ir Yan. Taip pat skaitykite Slaptąją doktriną. Kogi religija daro įtaką Ika ir Assario tautoms, kurios pripažįsta Kogi pranašumą dėl jų turimų ezoterinių žinių - tokių svarbių Sierra Nevada gentims. Jie save vadina Vyresniaisiais broliais ir labai domisi kitomis kultūromis, keista kitų elgsena ir ... karštai meldžia savo dievų, kad apgintų kitų tautų jaunesniuosius brolius. Jų kosmologija verčia individualų elgesį derinti su Žmogaus poreikiais ir Gamtos ištekliais. Atsako už pasaulį ne tik atskiras asmuo ar visuomenė, bet visa žmonija.
Po konferencijos Kogi pakvietė vykti kartu ir Louis (1959-ųjų gimimo kolumbietį dar 1960-ais persikėlusį į JAV ir dabar metusį "šiltą" vietą "Ford" komandoje ir nusprendusį grįžti prie savo šaknų). Louis sakė - kad jis dar niekada neregėjo tiek ir tokių ryškių žvaigždžių danguje. Jam atrodė, kad jis liečia dangų. Jo nuotraukomis iliustruoti šie puslapiai. Štai koks yra Kogi pasakojimas: Pradžioje Kolumbijoje viskas buvo taip kaip visais laikais buvo tarp čionykščių indėnų - tas pats tikėjimas, tos pačios kaukės, tie patys šokiai. Viskas sutvarkyta, kiekvienam gyviui jo vieta. Ir užbaigdami paskaitykite apie gyvos Žemės idėją! Skaitykite: Parengė Cpt.Astera's advisor Papildomi skaitiniai: Atsiliepimus ir pastabas galite palikti pagrindinio san-taka station puslapio gale.
|